Blogs.

Wat wil je leren?

Ontwikkelingen binnen marketing, video en web gaan snel en inspiratie is overal. Maar hoe hou je het nou allemaal bij? In onze blogs delen we onze kennis en proberen we je praktische handvatten te geven om zelf aan de slag te gaan met marketing, video en web.

Waar wil jij meer over leren?

Soms weet je het wel maar is het fijn om concrete handvatten te krijgen om kennis toe te passen. Zo ook voor marketing, video en web. Zoek op onderwerp of laat je lekker inspireren door ons laatst geschreven blog maar ga in ieder geval lekker zelf aan de slag! Kom je er niet uit, dan vertrouwen we erop dat je ons wel weet te vinden.

4 tools om je leven als contentmaker makkelijker te maken

4 tools om je leven als contentmaker makkelijker te maken

Contentmaker, stiekem zijn we het allemaal wel eens. We mailen, appen, fotograferen, filmen en posten ons suf. Daarnaast zijn er wereldwijd een kleine 2 miljard websites waar content voor gemaakt wordt. Jup, dat betekent dat 1 op de 4 mensen in theorie een website beheert. Tijd dus om een paar slimme (gratis!) tools met je te delen om het maken van mooie, zakelijke, content te vereenvoudigen.

Lees meer
8 regels voor het creatieve proces

8 regels voor het creatieve proces

Een kijkje in het tweekoppig brein. Iedere klus en het ondernemerschap zelf, vragen iedere dag weer creativiteit. Hoewel de creativiteit natuurlijk uit onze office knalt, blijft het een proces dat niet altijd even goed te sturen is. Om onze creativiteit toch een beetje in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat we ons niet gek laten maken door de verschillende meningen van de mensen om ons heen (lees: andere makers, opdrachtgevers maar ook eindgebruikers van onze producten), hebben wij 8 regels boven ons bureau hangen.

Lees meer
Storytelling, wat is het en hoe begin je ermee?

Storytelling, wat is het en hoe begin je ermee?

Storytelling, iedereen heeft het erover maar wat is het nou eigenlijk? En nog belangrijker, hoe laat je het voor jouw merk werken? Letterlijk vertaald is storytelling niet meer dan ‘verhalen vertellen’. In de praktijk is het echter veel meer dan dat. Het is een krachtige tool waarmee organisaties beleving toevoegen aan hun boodschap om mensen echt te raken.

Lees meer
Marketingjaarplan bullshit? Zeker niet!

Marketingjaarplan bullshit? Zeker niet!

De jaarplan-tijd is alweer een tijdje bezig. Over het algemeen staat het vierde kwartaal in grote(re) organisaties in het teken van de jaarplannen voor komend jaar. Voor velen een ‘moetje’ en daarmee een reden om het lekker voor je uit te schuiven. Toch geloof ik, wat marketing betreft, enorm in het maken van een jaarplan. Ik geef je 6 redenen.

Lees meer
Contentmarketing: wat is het?

Contentmarketing: wat is het?

Iedereen heeft het erover ‘contentmarketing’ maar wat het is het eigenlijk? En belangrijker, hoe pas je het toe? Contentmarketing is het bieden van relevante informatie aan jouw doelgroep zonder dat jouw product of dienst hierin centraal staat.

Lees meer

Al onze blogs lezen?

We proberen regelmatig nieuwe blogs voor je te schrijven om je steeds weer te kunnen inspireren. Omdat een lange lijst nou eenmaal niet zo mooi staat, hebben we een archief waar je de rest van ons werk vindt.

4 tools om je leven als contentmaker makkelijker te maken

4 tools om je leven als contentmaker makkelijker te maken

Contentmaker, stiekem zijn we het allemaal wel eens. We mailen, appen, fotograferen, filmen en posten ons suf. Daarnaast zijn er wereldwijd een kleine 2 miljard websites waar content voor gemaakt wordt. Jup, dat betekent dat 1 op de 4 mensen in theorie een website beheert. Tijd dus om een paar slimme (gratis!) tools met je te delen om het maken van mooie, zakelijke, content te vereenvoudigen.

Lees meer
8 regels voor het creatieve proces

8 regels voor het creatieve proces

Een kijkje in het tweekoppig brein. Iedere klus en het ondernemerschap zelf, vragen iedere dag weer creativiteit. Hoewel de creativiteit natuurlijk uit onze office knalt, blijft het een proces dat niet altijd even goed te sturen is. Om onze creativiteit toch een beetje in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat we ons niet gek laten maken door de verschillende meningen van de mensen om ons heen (lees: andere makers, opdrachtgevers maar ook eindgebruikers van onze producten), hebben wij 8 regels boven ons bureau hangen.

Lees meer
Storytelling, wat is het en hoe begin je ermee?

Storytelling, wat is het en hoe begin je ermee?

Storytelling, iedereen heeft het erover maar wat is het nou eigenlijk? En nog belangrijker, hoe laat je het voor jouw merk werken? Letterlijk vertaald is storytelling niet meer dan ‘verhalen vertellen’. In de praktijk is het echter veel meer dan dat. Het is een krachtige tool waarmee organisaties beleving toevoegen aan hun boodschap om mensen echt te raken.

Lees meer
Marketingjaarplan bullshit? Zeker niet!

Marketingjaarplan bullshit? Zeker niet!

De jaarplan-tijd is alweer een tijdje bezig. Over het algemeen staat het vierde kwartaal in grote(re) organisaties in het teken van de jaarplannen voor komend jaar. Voor velen een ‘moetje’ en daarmee een reden om het lekker voor je uit te schuiven. Toch geloof ik, wat marketing betreft, enorm in het maken van een jaarplan. Ik geef je 6 redenen.

Lees meer
Contentmarketing: wat is het?

Contentmarketing: wat is het?

Iedereen heeft het erover ‘contentmarketing’ maar wat het is het eigenlijk? En belangrijker, hoe pas je het toe? Contentmarketing is het bieden van relevante informatie aan jouw doelgroep zonder dat jouw product of dienst hierin centraal staat.

Lees meer

Al onze blogs lezen?

We hebben natuurlijk heel veel werk gemaakt de afgelopen tijd. Benieuw naar al ons werk in marketing, video en web? Of meer inspiratie op te doen, neem een kijkje in ons archief.

Zelf aan de slag met marketing, video en web? Doen! De kunst zit hem in het stroomlijnen van alles wat je doet.

Toe aan een volgende stap? Wij helpen je graag

Je website staat, je brengt regelmatig verhalen over jouw merk naar buiten en misschien doe je iets met video, dan ben je al heel ver! Maar volhouden en jezelf blijven verbeteren, is niet eenvoudig. Gelukkig zijn wij er om je te helpen. Laat ons weten waar jouw uitdaging ligt.

Van je laten horen, dat is waar het om gaat!