Marketing.
Kan ik dat kopen?
Nope, zie het meer als een ‘way of organizing your business’. Marketing is alles wat je doet om jouw product of dienst te optimaliseren voor de eindgebruiker én hem hierover te vertellen.
Help mij met marketing
Hoe wij helpen met marketing
Allereerst door jouw doel scherp te krijgen. Misschien is dit ‘de beste worden op jouw vakgebied’ of ‘die ene perfecte medewerker vinden’ of ’10 nieuwe klanten scoren’. Wat je doel ook is, wij geven je de marketing handvatten om hier te komen. Samen bekijken we jouw propositie en plotten jouw verhaal op onze Tweekoppig-funnel. Zo krijgen we scherp welk verhaal we moeten vertellen, aan wie en welke marketingmaterialen en -kanalen hiervoor nodig zijn.
Heb je behoefte aan een gedegen marketingplan voor het komend jaar? We got your back. Alleen hulp nodig bij een subdoel uit jouw plan? Dan houden we het graag simpel en focussen we op die acties waar je nu mee geholpen bent.
Marketing is een kwestie van doen
Marketing is een vak. Echt waar. Maar je kunt het ook onnodig moeilijk maken. Daar houden wij niet van. Wij geven je graag praktische handvatten om direct aan de slag te kunnen.
Ervaring leert dat de eerste stap soms lastig is. Want waar begin je dan? En hoe creëer je marketing materialen die voor je werken? Wij begrijpen dat. Daarom helpen wij je met het creëren van steengoede marketinguitingen en content. Van rake webteksten, een website, blogs, echte video’s, animaties, social media uitingen, of goede fotografie. In de juiste volgorde en in jouw tempo.
Benieuwd hoe jij jouw merk met marketing kan laten groeien? Ik denk graag met je mee!
Marketingplan
Jouw ambitie vertaald naar concrete doelstellingen met een plan om daar te komen. Inclusief een actielijst op hoofdlijnen voor het komende jaar.
Lees hier waarom een marketingjaarplan geen bullshit is.
Campagneplan
Van HR campagne tot duurzaamheidscampagne of lancering van een nieuw product. Jij bepaalt het doel, wij helpen je om daar te komen. Met een creatief concept, passend bij jouw merk en hapklare content.
Vrijblijven sparren over jouw campagne? Doen we graag!
Contentstrategie
Marketingdoelen al scherp maar lukt het je niet om jouw content gestructureerd in te zetten bij jouw doelgroep? Het maken van een contentstrategie dwingt je om scherp te krijgen wat je wil vertellen aan wie en via welke kanalen. Wij zitten erop, zullen we je helpen?
Toe aan een volgende stap? Denk contentmarketing!
Van je laten horen, dat is waar het om gaat.
Door vooraf goed na te denken over jouw doelstelling, voorkomen we dat we iets heel tofs maken wat uiteindelijk z’n doel voorbij schiet.
Werken met de Tweekoppig-funnel
Het gebruik van een marketingmodel, helpt om ieder vraagstuk gestructureerd aan te pakken. Daarom werken wij bijna altijd volgens onze ‘Tweekoppig-funnel’. Een combinatie van verschillende marketing- en salesmodellen.
Met de Tweekoppig-funnel maken wij visueel welke marketingactiviteiten helpen om jouw doel te bereiken. Benieuwd hoe de funnel ook voor jouw organisatie kan werken? Neem vrijblijvend contact op.
Wat opdrachtgevers ons zoal vragen
Wat is marketing?
Volgens Kotler is marketing het proces waarmee bedrijven waarde creëren voor de klant en sterke klantrelaties opbouwen om ruil daarvoor waarde van de klant te krijgen.
In onze woorden is marketing alles wat je doet om jouw product of dienst te optimaliseren voor de eindgebruiker en hem hierover te vertellen. Waarom vertellen en niet in gesprek gaan? Omdat je eerst moet laten weten dat je er bent voordat je in gesprek kan gaan.
Kan ik jullie ook interim inschakelen?
Wat zet je in een goed marketingplan?
In de basis bestaat je marketingplan uit een aantal onderdelen:
- jouw ambitie / doelstelling: waar wil je bereiken?
- een overzicht van de markt: welke trends zijn belangrijk, wat doen concurrenten, waar ligt jouw kracht (je kunt een SWOT overwegen)?
- de doelgroep en de behoeftes van deze doelgroep: wie ga je bedienen en welk probleem los je op?
- propositie: wat beloof je jouw doelgroep?
- marketing kpi’s: welke meetinstrumenten helpen jou om te weten of je succesvol bent?
- marketingstrategie: hoe ga je jouw doelgroep bereiken, welke kanalen zet je in, welke marketingmiddelen heb je nodig?
- actieplan: wat ga je wanneer doen om daadwerkelijk succes te boeken? Heel belangrijk!
Je kunt jouw marketingplan zo uitgebreid maken als je zelf wil maar zorg altijd dat het praktisch ook uitvoerbaar blijft. Een super gedetailleerd plan lijkt misschien prachtig maar als het daarbij blijft, heb je er nog niets aan. Zorg dat je voldoende op papier zet om van start te kunnen maar verzand niet in details.
Want vergeet niet: de wereld van vandaag is morgen alweer anders, dus hou rekening met bijsturen. En dat geeft niks!
Wat is contentmarketing?
Kunnen jullie een marketingplan voor mij maken?
Doen jullie ook campagnes?
Jazeker! Wij ontwikkelen graag toffe campagneconcepten voor je en helpen je in het realiseren van alle content en ander marketingmaterialen die je nodig hebt voor de uitvoer.
De inzet van de materialen doe je uiteindelijk wel zelf. Dat betekent dat je zelf bijvoorbeeld jouw social media campagnes inricht, advertenties inkoopt of flyers uit laat delen.
Kunnen jullie mij ook helpen bij interne marketing?
Jazeker! Het is zelfs heel erg slim om marketing in te zetten om medewerkers betrokken en enthousiast te houden. Lees hier het blog dat Floor schreef voor Frankwatching.