Een organisatieverandering doorvoering in tijden van corona: ja dat is spannend!
Infomedics is een grote IT-gedreven organisatie die voor zo’n 7.500 zorgaanbieders de declaraties verwerkt. Hun ruim 280 collega’s werkten tijden de corona lock-down volledig vanuit huis, gedurende een lange tijd. De organisatieveranderingen die al maanden op de planning stonden, konden niet langer vooruitgeschoven worden. Er zat niets anders op dan de organisatie informeren via digitale kanalen.
Om ervoor te zorgen dat iedereen, gelijktijdig, hetzelfde verhaal te horen zou krijgen, hebben wij het verhaal van Fred Bloem (managing director) vastgelegd op video. Bijkomend voordeel? We konden vooraf het verhaal finetunen en het verhaal van Fred net zo vaak opnemen tot we de perfecte takes te pakken hadden.
Logischerwijs is het resultaat van deze productie niet publiek toegankelijk. Toch meer weten? Neem dan even contact met ons op.
‘Videopresenteren’ kun je leren
Je krijgt maar één kans om een belangrijke boodschap als deze goed over te brengen. Belangrijk dus om dit in een keer goed aan te pakken. In een sessie van 4 uur hebben we Fred niet alleen het verhaal laten vertellen maar hem ook gecoacht om dit op de beste manier te doen. Een verhaal overbrengen via video is namelijk een heel ander kunstje dan live presenteren voor een groep.
Een persoonlijk verhaal ondersteund met animatie
De nieuwe bedrijfsfilosofie heeft grote impact op alle medewerkers. Belangrijk dus om de boodschap zo persoonlijk mogelijk over te brengen. Daarom hebben we ervoor gekozen om Fred continu in beeld te brengen. Door hem recht in de camera te laten presenteren, voelt het alsof hij jou als kijker direct aanspreekt. Om zijn verhaal kracht bij te zetten, brachten we gelijktijdig ondersteunende tekst en visuals in beeld.
Exact hetzelfde verhaal voor iedereen
Door het volledige verhaal vooraf op te nemen en te monteren, hadden we de kans om het verhaal op exact de juiste manier vast te leggen. Video voorkomt variatie in het verhaal zoals je normaal zou hebben bij het presenteren aan verschillende groepen. Ook konden we voorkomen dat teveel van de kern van het verhaal werd afgeweken, waartoe je in een live setting makkelijk wordt verleid. Je krijgt maar één kans om een belangrijke boodschap als deze goed over te brengen. Belangrijk dus om dit in een keer goed aan te pakken. In een sessie van 4 uur hebben we Fred niet alleen het verhaal laten vertellen maar hem ook gecoacht om dit op de beste manier te doen. Een verhaal overbrengen via video is namelijk een heel ander kunstje dan live presenteren voor een groep.