AAES: Recruitment concept, website en content

Voor ASSA ABLOY Entrance Systems (hierna ASSA ABLOY) ontwikkelden wij een compleet nieuwe recruitment aanpak. Van concept, tot website en benodigde campagnecontent. Het startpunt om nieuwe medewerkers aan te trekken.

Wij zoeken mensen, geen cv’s

Dat is de boodschap in de nieuwe recruitment campagne van ASSA ABLOY. Solliciteren zonder cv, binnen 2 minuten met jouw verhaal. Dat is waar ze op inzetten. Er wordt gekeken naar persoonlijkheid, soms op basis van een onderzoekje naar de drijfveren van de sollicitant. Daarna wordt een passende plek binnen de organisatie gezocht en een persoonlijk opleidingsplan opgesteld.

welkedeuropenjij.nl

Als leverancier van toegangsoplossingen en dan voornamelijk deuren, kozen we voor een knipoog met de url welkedeuropenjij.nl. Needless to say, gaat het hier natuurlijk over het persoonlijke pad van hun (toekomstige) medewerkers met de vraag ‘welke deur open jij?’. En met toekomstig, bedoelen we ook verder in de toekomst. De website is voorbereid op het aanspreken van de deuren liefhebbers van de toekomst. Dus ook (basisschool) scholieren, kunnen hier binnenkort terecht om te onderzoeken wat ASSA ABLOY voor hun toekomst kan betekenen.

Persoonlijke verhalen van echte mensen

Voor ASSA ABLOY is de persoonlijke aanpak heel normaal. Geen trucje om binnen de huidige arbeidsmarkt mensen te overtuigen dus. Het bewijs? Verhalen van echte collega’s die vertellen over hun reis naar hun ideale baan binnen ASSA ABLOY. Deze deurverhalen hebben dan ook een prominente plek op de website.

Corporate vormgeving met een frisse touch

Om aan te sluiten bij het corporate merk, hanteren we ook op welkedeuropenjij.nl de corporate vormgeving. We kozen er wel voor om de signaalkleur oranje toe te voegen om de website  toegankelijker te maken. Daarnaast namen we de creatieve vrijheid om een aantal nieuw vormgegeven contentblokken toe te voegen en hebben we micro-animaties gebruikt om de aandacht van de bezoeker beter vast te houden.

Van de eerste hoofdletter tot de laatste pixel

We ontwikkelden het concept, bouwden de website en verzorgden alle content. En dat binnen nog geen 3 weken. De boutique flavour kwam hier dus mooi tot uiting! Door goed na te denken over een wensenlijst om de content verder te uit te bouwen, staat er bij livegang een gedegen website die doet wat moet. Belangrijker misschien nog, we hebben een versie waaruit we kunnen leren wat werkt en wat beter kan. Zo kunnen we precies de content maken die nodig is en blijven we dus budget technisch scherp.

Samenwerking Fingerspitz voor het verkeer

Een mooie website is natuurlijk leuk. Het is de basis om sollicitanten binnen te trekken. Maar ze komen natuurlijk niet vanzelf op de website terecht. Daarom hebben we in samenwerking met Fingerspitz een online campagne opgezet om potentiële kandidaten warm te maken voor een baan bij ASSA ABLOY en een bezoek aan welkedeuropenjij.nl. Met welkedeuropenjij.nl hebben we alle vrijheid om ook lokale campagnes op te zetten, die voor ASSA ABLOY super belangrijk zijn.

Op basis van de eerste ervaringen, finetunen we de content om de campagne te optimaliseren en de juiste mensen aan ASSA ABLOY te binden.

En hebben de sollicitanten de stap om te solliciteren gezet? Dan komen ze in een warm bad terecht en wordt het contact volledig overgenomen door de HR adviseurs van ASSA ABLOY. Persoonlijk contact en een persoonlijk aanpak, daar kan iedere sollicitant op rekenen.

Floor en Takis

Floor en Takis

Tweekoppig

“Sommige projecten bedenken we vanaf niets in samenwerking met onze opdrachtgever. Dat betekent altijd werken met beide koppen. Elkaar scherp houden, conceptueel nadenken en een ongezouten mening.”

Ook een recruitmentcampagne om effectief nieuwe medewerkers te werven? Of een sterke website die de juiste snaar raakt? Stuur ons een bericht of lees eerst meer over wat wij doen.

“Het ziet er echt fantastisch uit en wat een verbetering ten opzichte van onze corporate recruitment website! Hier kunnen we echt mee uit de voeten.”

Marloes, HR directeur