Van app naar waardevol en onderscheidend merk

Met meer dan 50k downloads is de Mantelzorger App nauwelijks meer een start-up te noemen. Maar de ambities zijn groter. Maar hoe groei je verder als je dé app hebt voor mantelzorgers maar mantelzorgers zichzelf geen mantelzorger noemen? Samen met Mantelzorger App gingen we terug naar de kern. Daar waar de kracht van dit waardevolle en onderscheidende merk ligt.

Oplossing

Het team van Mantelzorger App zet zich al jaren in om mantelzorgers te ondersteunen in hun zware taak. Een taak waar niemand op wordt voorbereid en vaak lastig te combineren is met het professionele- en privéleven van de mantelzorger.

De taak van mantelzorgers wordt verder bemoeilijkt door hoe de zorg is georganiseerd. Meer dan eens worden mantelzorgers van het kastje naar de muur gestuurd en moeten dingen steeds opnieuw worden uitgelegd aan verschillende instanties. Hoewel de Mantelzorger App de werkelijke zorg niet uit handen neemt, maakt de app het leven van de mantelzorgen aanzienlijk eenvoudiger.

De merkidentiteit en roadmap naar groei

In twee waardevolle sessies doken we in het authentieke verhaal achter Mantelzorger App. We definieerden de missie, visie en kernwaarden. We bespraken de ambities, bijbehorende doelen en mogelijke aanvalsroutes.

Dit alles vatten wij samen een concept. De merkidentiteit van het vernieuwde Mantelzorger app. De roadmap die de komende jaren moet leiden tot groei en échte verandering in de zorg.

What’s next?

Een nieuwe website passend bij het nieuwe verhaal van Mantelzorger App. De basis voor een campagne om duurzaam verder te groeien.

Team Tweekoppig

Floor, Takis, Rianne

Team opdrachtgever

Jaco, Noortje, Marcel

Aanpak

Discovery gesprek

Uitwerking

Stategiesessie 2

Totaal uitwerking merkfundament en marketingconcept

Strategiesessie 1

Stategiesessie 2

Wil je dit ook?