Patiënt Ervarings Verhalen

Een nieuw logo, een passend kleurenpallet, goed leesbare typografieën en designelementen die rekening houden met de leesbaarheid van de website. Hoewel de focus lag op het vereenvoudigen van de database, speelt vormgeving een cruciale rol in de gebruikerservaring van de nieuwe website.

Oplossing

Patiëntervaringsverhalen is een initiatief van de Erasmus School of Health Policy & Management. De collectie biedt ruim 8.000 ervaringsverhalen voor en door patiënten en naasten. Deze geweldige verzameling is de afgelopen 15 jaar gegroeid. Een draak van een database en verouderde website waren het startpunt van onze samenwerking.

Vormgeving: logo, typografie, kleurenpalet en designelementen
Website: ontwerp en bouw
Structureren van de database
Migratie: de volledige collectie en bestaande content

Eenvoud en gemak voor alle bezoekers

Zowel patiënten als wetenschappers, beleidsmakers en bijvoorbeeld zorgprofessionals maken gebruik van patiëntervaringsverhalen. De nieuwe website houdt rekening met deze verschillende doelgroepen en maakt het vinden van de juiste verhalen zo eenvoudig mogelijk voor iedereen. Zoeken voelt als ‘Googlen’, probeer maar eens :).

Benieuwd naar het resultaat? Neem een kijkje op www.patientervaringsverhalen.nl en lees daarna nog even door op onze website.

Team Tweekoppig

Floor, Takis, Julia

Team opdrachtgever

Hester, Nada, Coleta, Jurjen

Aanpak

Discovery sessie

Strategische sessie

Websitestructuur

Website design

Debrief

Websitestructuur

Datamodel collectie

Livegang

"Te gek om te zien hoe Tweekoppig van een vreselijk oubollige database website een fris, toegankelijk geheel heeft weten te maken! Het doorzoeken van de database is als zoeken op Google en we kunnen onze bezoekers op een veel aansprekendere manier nieuwe verhalen aanbieden."

Hester

Wil je dit ook?