Van legacy website naar corporate systeem

Focuscura is de afgelopen 20 jaar uitgegroeid tot marktleider in de zorgtechnologie. Inmiddels werkt Focuscura onder de vlag van ASSA ABLOY verder aan haar missie. Tijd dus om afscheid te nemen van de eigen Focuscura website en te migreren naar de corporate omgeving van ASSA ABLOY. Maar hoe doe je dat?

Oplossing

Overstappen naar een nieuwe website doe je niet zomaar. Het is het uitgelezen moment om na te denken over het verhaal, de oude content tegen het licht te houden en te bedenken hoe je het (nieuwe) verhaal wil structureren.

Samen met Focuscura deden we precies dat. Samen bepaalden we het nieuwe verhaal. We ontwikkelden de nieuwe websitestructuur, (her)schreven de content en bouwden de nieuwe website in Adobe Experience Manager. In nauwe samenwerking met Petra, namen we ook de contentmigratie op ons.

Tot slot werkten we nauw samen met het corporate ASSA ABLOY team. Samen waarborgden we integratie met Mendix. Het systeem waarin het volledige bestelproces van Focuscura in is geregeld. En zo begeleidden we het team van Focuscura van A tot Z. Pas na de succesvolle livegang lieten wij de doorontwikkeling weer aan het eigen team.

 

 

Team Tweekoppig

Floor, Takis

Team opdrachtgever

Petra, Brian (corporate ASSA ABLOY), Matthias (corporate ASSA ABLOY)

Aanpak

Discovery gesprek

Debrief incl. merkfundament

Opzetten websitestructuur

Contentcreatie

Strategische sessie

Opzetten websitestructuur

Website bouw

Livegang

"Van klanten krijgen we terug dat de nieuwe website zo ontzettend gebruiksvriendelijk is. Dat is toch een waanzinnig goede opsteker na al dat harde werk!"

Petra Mimpen

Wil je dit ook?