Klantcase.

AAES: interim marketingmanager

Voor ASSA ABLOY Entrance Systems nam Floor alle marketingwerkzaamheden over bij het vertrek van de marketingmanager. De nieuwe website werd gelanceerd, een recruitmentcampagne opgezet en content doorlopend geproduceerd.

Van contentmarketing naar interim marketingmanager

Geheel onverwacht veranderde onze samenwerking met ASSA ABLOY Entrance Systems (AAES) met het vertrek van de marketing manager. Waar we al een samenwerking hadden voor contentmarketing (productie van blogs, webteksten en video’s), zijn we tijdelijk in het gat gesprongen dat de marketingmanager achterliet.

Door de werkzaamheden van de marketing manager gedurende een aantal maanden over te nemen, had AAES de tijd om een nieuwe marketing manager te zoeken. De overdracht van de oude marketingmanager naar Floor naar de nieuwe marketingmanager ging zo soepel als je hem kunt hebben.

Prioriteren, en vooral doen

Op het moment dat je het werk overneem van iemand die al 20 jaar binnen de organisatie werkt, weet je zeker dat jij het anders gaan doen. Dat betekent: inventariseren wat er loopt, prioriteiten stellen en vooral aan de slag. Binnen AAES kwam de werving van de nieuwe marketing manager snel op gang. De focus in deze interim klus lag dan ook op het ‘rijdend houden van de trein’. Concreet: de lancering van de nieuwe website, het opzetten van een recruitmentcampagne, het voorzetten van de contentproductie en het zijn van een sparringpartner voor alle marketing gerelateerde zaken.

Sparren, jaarplannen maken en de boel draaiend houden

Na 4 maanden begon de nieuwe marketingmanager. Gedurende een periode van zo’n 2 maanden werkten we parallel aan elkaar. Waar wij de projecten draaiende hielden, had zij de tijd om rustig te landen en na te denken over de jaarplannen. Na velen uren sparren, brainstormen en het doorspitten van de verschillende marketingmodellen, staat er nu een prachtig plan voor de komende jaren. Met een gerust hart doen wij een stap terug naar onze rol als externe partner. Een rol die nog waardevoller is geworden door alle kennis die we hebben opgedaan door de interim rol van Floor.

Lancering nieuwe website

AAES is onderdeel van een grote corporate organisatie. De lancering van de nieuwe website was dan ook top-down gedreven. Geen keuze in CMS, vormgeving of structuur. De belangrijkste taak was het vertalen van de corporate content naar de Nederlandse markt. Letterlijk van het Engels naar het Nederlands maar ook door te bepalen welke lokale content nodig is. 

Naast het verrijken van de content door het aanmaken van eigen landingspagina’s en toevoegen van contentblokken op bestaande pagina’s, moest ook de hele overgang van oude naar nieuwe website gecoördineerd worden. Want hoe zorg je dat alle redirects goed staan ingesteld? Je nog steeds wordt gevonden op Google? En je de historische statistieken behoudt? Al met al een mega klus met een succesvolle livegang tot gevolg!

Sparringspartner in nieuwe projecten

Binnen AAES lopen onwijs veel interessante projecten. Van de opzet van een eigen Academy tot de ontwikkeling van de zogenoemde BIM tool en het draaien van een campagne om winkeliers te motiveren hun deuren te sluiten. In al deze projecten speelt marketing een belangrijke rol. Want hoe vertel je de markt over de mooie initiatieven? Precies, met mooie content en een goed plan dat ervoor zorgt dat deze content door de juiste mensen wordt gezien.

Campagne voor installatiemonteurs

installatiemonteur-aan-het-werk

Er is een grote behoefte aan installatiemonteur binnen AAES. Daarom zetten wij in samenwerking met de HR afdeling een mooie campagne op. Door video’s te maken van 2 enthousiaste installatiemonteurs, door een eigen campagnepagina in te richten om installatiemonteurs enthousiast te maken over AAES en door verschillende brokjes content te ontwikkelen voor social media. Bekijk hier de video’s

Wil je ook intensieve ondersteuning op marketing?

Stuur ons een berichtje, we maken graag tijd voor toffe marketing uitdagingen!

Meer over marketing.

 

"Super fijn dat je ons geholpen hebt en blijft helpen. Zo veel te doen en nog zoveel meer kansen. Dank voor je energie, snelheid en de kwaliteit van je werk."

Patrick de Wit, director service sales

Meer klantcases lezen?

Aquaspark: team video

Voor Aquaspark maakten we een korte video waarin het team zichzelf voorstelt aan investeerders. De nadruk ligt op de teamleden zelf en hun verhaal. Geen poespas, gewoon een rete strak verhaal.

Lees meer

Motus: conceptontwikkeling oude school

De oude school aan de Beatrijsstraat in het Haagse Moerwijk krijgt een nieuwe bestemming. In samenwerking met Motus ontwikkelden wij een concept waarmee de school weer een bruisende plek wordt waar ondernemers zich graag vestigen. Nu en in de toekomst.

Lees meer

Archief

Benieuwd naar alle mooie dingen die we hebben gedaan?