4 tools om je leven als contentmaker makkelijker te maken

Contentmaker, stiekem zijn we het allemaal wel eens. We mailen, appen, fotograferen, filmen en posten ons suf. Daarnaast zijn er wereldwijd een kleine 2 miljard websites waar content voor gemaakt wordt. Jup, dat betekent dat 1 op de 4 mensen in theorie een website beheert. Tijd dus om een paar slimme (gratis!) tools met je te delen om het maken van mooie, zakelijke, content te vereenvoudigen.

Page ruler redux

Je kent het vast: je wil in een bepaald vlak een afbeelding zetten maar deze past niet precies. Je krijgt rare kaders om je afbeelding, je afbeelding wordt ingedrukt of juist helemaal opgeblazen. Niet mooi! Met Page Ruler Redux kun je het vlak, waar je de afbeelding in wil hebben, heel precies opmeten. Zo weet je direct in welk formaat je de gewenste afbeelding moet knippen om het helemaal passend te maken. Handig toch?

 

ColorZilla

Alle content die je maakt voor jouw organisatie wil je natuurlijk netjes in de juiste huisstijl zetten. Kleuren spelen hierin een cruciale rol. Maar wat was nou ook alweer die ene kleurcode? ColorZilla vertelt het je! Met ColorZilla kun je op iedere willekeurige website checken welke kleur er gebruikt is voor ieder specifiek vlak, lettertje, of eigenlijk, iedere pixel. Je krijgt zowel de RGB als hex-codes. De post-it aan de zijkant van je scherm met kleurcodes, is hiermee verleden tijd. Trouwens ook heel handig als je verwijst naar andere organisaties op jouw website en je wil de kleuren van de betreffende organisatie gebruiken.

 

Fonts Ninja

Wat ColorZilla doet voor kleuren, doet Fonts Ninja voor lettertypes. Twijfel je aan het lettertype in een bepaald tekstblok op je website? Met Fonts Ninja check je snel en eenvoudig of je het juiste lettertype hebt gebruikt. Geïnspireerd door een lettertype op een andere website? Fonts Ninja vertelt welk lettertype het is. Je ziet niet alleen welk lettertype het is maar kunt ook direct meer informatie opvragen. Bijvoorbeeld hoeveel stijlen er beschikbaar zijn, waar ze vandaan komen en wat ze kosten. Dit laatste laat je misschien graag over aan je designer maar even dubbelchecken van lettertypes op je eigen website is gewoon heel handig.

 

Screen Capture

Een screenshot maken lukt je waarschijnlijk wel. Maar hoe maak je nou een screenshot van een pagina die langer is dan je beeldscherm? Juist, met Screen Capture van Screeny. Met Screeny kun je een screenshot maken van een een hele webpagina, een deel van de pagina of je hele scherm. Daarnaast kun je ook een video opname van een pagina maken terwijl je precies ziet hoe je muis beweegt en je daarnaast uitlegt wat je doet. Hij maakt niet alleen een opname van je scherm maar gebruikt ook je webcam om jou toelichting erbij op te nemen. Super handig als je jouw webdeveloper bijvoorbeeld probeert uit te leggen waar iets fout gaat. Feedback geven aan je webdesigner? Geef direct feedback in je screenshot. Schrijf er iets bij, omcirkel wat je bedoelt of vertel het in een video. Simpel toch?

 

Meer handig tips ontvangen? Hou ons LinkedIn kanaal in de gaten of check onze andere blogs.

Geschreven door: Takis

13 januari 2022

Een overzicht van alles dat we schreven over marketing, video en web.

Mooi werk begint met goed gereedschap!

Verder lezen?

5 redenen om video toe te voegen aan jouw recruitmentstrategie

Recruitment, oftewel, mensen werven voor jouw team. Het is een hot topic. Nu er al een tijd meer vacatures dan werkzoekende zijn, is het niet verrassend dat het vinden van personeel voor veel organisaties uitdagend is. Hoe zorg je er dan voor dat jouw organisatie opvalt? En misschien nog wel belangrijker: hoe zorg je ervoor dat de juiste mensen solliciteren? Gebruik video! Nee het is niet ‘de holy grail’ maar helpen doet het wel en hieronder lees je waarom.

Lees meer

Tha boutique flavour; dit is waarom je hem wil hebben!

Uhhh, wat?? Soms heb je gewoon wat meer tekst nodig om uit te leggen wat je nou eigenlijk bedoelt met ‘de boutique voor marketing, video en web’ oftewel, ‘tha boutique flavour’. Want het klinkt heel fancy, maar wat bedoelen we hier nou eigenlijk mee?

Lees meer