Klantcase.

IGNE

In het marketingplan liggen de ambities vast, met sterke content helpen we IGNE om de ambities waar te maken en zich te positioneren als tech partner.

Wat begon bij een marketingplan groeide uit tot een structurele samenwerking voor content

IGNE ontwikkelt digitale producten. Online platforms en apps dus. Ze gaan voor oplossingen waar gebruikers van houden en organisaties van groeien. Waar ze technische uitdagingen zien als mooie puzzels, ontbreekt het ze aan de tijd (en passie) om de wereld te vertellen hoe goed ze hierin zijn. Daarom worden ze door potentiƫle klanten nog wel eens verward met websitebouwers, niet echt wat ze willen zijn. Wij helpen ze bij het vertellen waar ze wel goed in zijn.

Voor IGNE realiseren we de volgende dingen:

  • marketingplan
  • contentcreatie: klantcases, blogs, webteksten, whitepapers, etc.

Ijzersterkte copy, waar de expertise van IGNE centraal staat, daar helpen wij ze bij. De plaatsing en vormgeving verzorgen ze overigens zelf. Appeltje eitje natuurlijk als je zelf expert bent in het bouwen van digitale producten :).

De marketingstrategie samengevat in een praktisch marketingplan

Van websitebouwer naar tech partner: de uitdaging van IGNE lag in het herpositioneren van het merk. In het marketingplan hebben we de positionering en ambities van IGNE vastgelegd en vertaald naar marketingactiviteiten. Op de korte termijn werkten we aan de juiste uitingen via de eigen kanalen zodat we op de lange termijn campagne kunnen voeren.

Lange termijn ambities

Op de lange termijn focussen we de marketingactiviteiten op het aantrekken van nieuwe klanten. Naast de eigen kanalen, kijken we naar de inzet van externe kanalen als blogwebsites en andere relevante platform om kennis te delen. Hiervoor schrijven we doorlopend blogs op basis van de kennis van de experts van IGNE. Zo kunnen zij blijven doen waar ze goed in zijn.

Quick wins voor de herpositionering

Het laden van het merk IGNE start op de eigen website en LinkedIn profielen van IGNE en haar co-founders. Door de websiteteksten aan te scherpen, klantcases te herschrijven en in te zetten op het delen van kennis via blogs, een whitepaper en checklist positioneren we IGNE als tech partner. Content die daarna perfect ingezet kan worden via de eigen social kanalen. LinkedIn profielen zijn gelijkgetrokken voor een uniforme uitstraling en de contentplanning voor de komende weken is voorbereid.

Ook toe aan een sterke positionering?

In een marketingplan leggen we vast hoe jij het komend jaar kunt werken aan jouw positionering. Bel je ons?

"Floor weet iedere keer weer de juiste snaar te raken in haar teksten. Of het nou blogs, webteksten of whitepapers zijn, het is relaxt om kennis over de schutting te gooien die terugkomt in direct te plaatsen blokjes content."

Max Tilli, Co-founder bij IGNE

Meer klantcases lezen?

Saffier

Met drie prachtige video’s, stal Saffier de show tijdens het online evenement “De ontdekkingsreis door de ouderenzorg”. Gemaakt als gespreksopener bleken ze ook voor het grotere publiek fijn om uit te leggen waar Saffier zich mee bezig houdt.

Lees meer

Kloppnd

De ambities van Richard, vertaald naar een sterke propositie en passende merknaam, waren het startpunt voor de toffe vormgeving van o.a. zijn website.

Lees meer

Archief

Benieuwd naar alle mooie dingen die we hebben gedaan? Check ons archief!