Klantcase.

Infomedics

In een 35 minuten durende video heeft Infomedics haar interne organisatie uitgelegd hoe de nieuwe bedrijfsfilosofie eruit ziet. In tijden van corona en een organisatie die volledig thuis werkt, kon Infomedics niet anders dan naar ‘nieuwe’ digitale middelen grijpen.

Een organisatieverandering doorvoering in tijden van corona: ja dat is spannend!

Infomedics is een grote IT-gedreven organisatie die voor zo’n 7.500 zorgaanbieders de declaraties verwerkt. Hun ruim 280 collega’s werkten tijden de corona lock-down volledig vanuit huis, gedurende een lange tijd. De organisatieveranderingen die al maanden op de planning stonden, konden niet langer vooruitgeschoven worden. Er zat niets anders op dan de organisatie informeren via digitale kanalen.

Om ervoor te zorgen dat iedereen, gelijktijdig, hetzelfde verhaal te horen zou krijgen, hebben wij het verhaal van Fred Bloem (managing director) vastgelegd op video. Bijkomend voordeel? We konden vooraf het verhaal finetunen en het verhaal van Fred net zo vaak opnemen tot we de perfecte takes te pakken hadden.

Logischerwijs is het resultaat van deze productie niet publiek toegankelijk. Toch meer weten? Neem dan even contact met ons op.

 

 

‘Videopresenteren’ kun je leren

Je krijgt maar één kans om een belangrijke boodschap als deze goed over te brengen. Belangrijk dus om dit in een keer goed aan te pakken. In een sessie van 4 uur hebben we Fred niet alleen het verhaal laten vertellen maar hem ook gecoacht om dit op de beste manier te doen. Een verhaal overbrengen via video is namelijk een heel ander kunstje dan live presenteren voor een groep. 

Exact hetzelfde verhaal voor iedereen

Door het volledige verhaal vooraf op te nemen en te monteren, hadden we de kans om het verhaal op exact de juiste manier vast te leggen. Video voorkomt variatie in het verhaal zoals je normaal zou hebben bij het presenteren aan verschillende groepen. Ook konden we voorkomen dat teveel van de kern van het verhaal werd afgeweken, waartoe je in een live setting makkelijk wordt verleid. 

Een persoonlijk verhaal ondersteund met animatie

De nieuwe bedrijfsfilosofie heeft grote impact op alle medewerkers. Belangrijk dus om de boodschap zo persoonlijk mogelijk over te brengen. Daarom hebben we ervoor gekozen om Fred continu in beeld te brengen. Door hem recht in de camera te laten presenteren, voelt het alsof hij jou als kijker direct aanspreekt. Om zijn verhaal kracht bij te zetten, brachten we gelijktijdig ondersteunende tekst en visuals in beeld. 

Ook video als intern communicatie middel?

Doen! We hebben beiden gewerkt in grotere corporate organisaties en snappen als geen ander ‘hoe de hazen lopen’. Daarnaast hebben we ongelofelijk veel ervaring in het coachen van (on)ervaren sprekers. We helpen je dus niet alleen om jouw verhaal goed te verfilmen, we zorgen er ook voor dat je verhaal inhoudelijk klopt én overkomt. Overtuigd? Geef ons een belletje.

“Waar de powerpoint via Teams flopte, bood video dé uitkomst!”

Fred Bloem, Managing Director

Meer klantcases lezen?

Aquaspark: team video

Voor Aquaspark maakten we een korte video waarin het team zichzelf voorstelt aan investeerders. De nadruk ligt op de teamleden zelf en hun verhaal. Geen poespas, gewoon een rete strak verhaal.

Lees meer

AAES: interim marketingmanager

Voor ASSA ABLOY Entrance Systems nam Floor alle marketingwerkzaamheden over bij het vertrek van de marketingmanager. De nieuwe website werd gelanceerd, een recruitmentcampagne opgezet en content doorlopend geproduceerd.

Lees meer

Archief

Benieuwd naar alle mooie dingen die we hebben gedaan?