Klantcase.

patiënt ervarings verhalen

Een nieuw logo, een passend kleurenpallet, goed leesbare typografieën en designelementen die rekening houden met de leesbaarheid van de website. Hoewel de focus lag op het vereenvoudigen van de database, speelt vormgeving een cruciale rol in de gebruikerservaring van de nieuwe website.

Nieuwe vormgeving aan de basis van een super toegankelijke website

Patiëntervaringsverhalen is een initiatief van de Erasmus School of Health Policy & Management. De collectie biedt ruim 6.000 ervaringsverhalen voor en door patiënten en naasten. Deze geweldige verzameling is de afgelopen 15 jaar gegroeid. Een draak van een database en verouderde website waren het startpunt van onze samenwerking.

Wij hebben de Erasmus School of Health Policy & Management geholpen met:

  • vormgeving: logo, typografie, kleurenpalet en designelementen
  • website: ontwerp en bouw
  • het structuren van de database
  • het migreren van de volledige collectie en bestaande content

Benieuwd naar het resultaat? Neem een kijkje op www.patientervaringsverhalen.nl en lees daarna nog even door op onze website.

 

 

Van een complexe, 15 jaar oude database, naar een gestructureerd geheel

In meer dan 15 jaar verzamelde patiëntervaringsverhalen ruim 6.000 boeken, een zelfde aantal beschouwingen en duizenden andere vormen van ervaringsverhalen. Zo groeide de database uit tot een complex geheel. Bij de ontwikkeling van de nieuwe website is de volledige database opgeschoond en gemigreerd om zoeken en filteren flink te vereenvoudigen.

Eenvoud en gemak voor alle bezoekers

Zowel patiënten als wetenschappers, beleidsmakers en bijvoorbeeld zorgprofessionals maken gebruik van patiëntervaringsverhalen. De nieuwe website houdt rekening met deze verschillende doelgroepen en maakt het vinden van de juiste verhalen zo eenvoudig mogelijk voor iedereen. Zoeken voelt als ‘Googlen’, probeer maar eens :).

Gemak, ook voor de beheerder

Een kind kan de was doen: nieuwe documenten kunnen eenvoudig worden toegevoegd en zijn te allen tijden makkelijk terug te vinden. Daarnaast is alle content voor de beheerder aanpasbaar aan de voorkant van de website, waardoor het resultaat direct zichtbaar is. Easy, right?

Van oud naar nieuw, do we need to say more?

Ook toe aan een opfrissing van jouw website?

Check hoe we te werk gaan of geef ons direct een belletje.
Meer over web

“Te gek om te zien hoe Tweekoppig van een vreselijk oubollige database website een fris, toegankelijk geheel heeft weten te maken! Het doorzoeken van de database is als zoeken op Google en we kunnen onze bezoekers op een veel aansprekendere manier nieuwe verhalen aanbieden.”

Hester van de Bovenkamp, Erasmus School of Health Policy & Management

Meer klantcases lezen?

Aquaspark: team video

Voor Aquaspark maakten we een korte video waarin het team zichzelf voorstelt aan investeerders. De nadruk ligt op de teamleden zelf en hun verhaal. Geen poespas, gewoon een rete strak verhaal.

Lees meer

AAES: interim marketingmanager

Voor ASSA ABLOY Entrance Systems nam Floor alle marketingwerkzaamheden over bij het vertrek van de marketingmanager. De nieuwe website werd gelanceerd, een recruitmentcampagne opgezet en content doorlopend geproduceerd.

Lees meer

Archief

Benieuwd naar alle mooie dingen die we hebben gedaan?